Kolacja – sposób na zdrowy sen

Choć mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, równie istotnym powinna być dla nas również i kolacja. To właśnie odpowiednio skomponowane składniki kolacji zapewnią nam spokojny sen, a także zapobiegną spadkowi glukozy we krwi. Jak powinien wyglądać ten posiłek, by sprostał on potrzebom organizmu? Przede wszystkim kolacja powinna być posiłkiem lekkostrawnym i niezbyt obfitym.

Zdrowa kolacja, to przede wszystkim kolacja składająca się z białka pełnowartościowego, zatem pochodzenia zwierzęcego. Warto więc spożyć na nią chudy nabiał, jaja, ryby, czy wędliny. To także dobry moment na spożycie pełnoziarnistych produktów zbożowych, typu makarony, jak i łatwostrawnych tłuszczów.

Dobrym dodatkiem będzie też zawsze warzywo lub/i owoc. Najważniejsza jednak zasada, jaką powinniśmy się kierować, to lekkość i lekkostrawność posiłku. Warto wiedzieć, iż właśnie z tego powodu powinniśmy się wystrzegać roślin strączkowych, wzdymających, a także ostrych przypraw.

Jeśli lubimy kolacje ciepłe, warto zrezygnować z produktów smażonych, zwłaszcza na dużej ilości tłuszczu, a zastąpić je produktami gotowanymi, czy z grilla..